Rok v lese – povídkou a obrazem

Rok v lese – povídkou a obrazem
Těsně před koncem roku 2008 obohatila knižní trh nová kniha, která je jakýmsi druhým dílem již dříve vydané publikace.
Z podnětu mnoha kamarádů a přátel a na základě kladných ohlasů čtenářů se rozhodl Ing. Bohumil Siegl, známý výtvarník, spisovatel, lesník a myslivec, navázat na svoji v roce 2001 vydanou obrazovou publikaci Rok v přírodě slovem a obrazem. Tentokrát kniha Rok v lese - povídkou a obrazem sice opět přináší čtenářům desítky reprodukcí barevných temper zvěře, ale na rozdíl od své starší sestry čtenář najde více psaného slova. Kniha opět provází čtenáře celý kalendářním rokem, kromě barevného odlišení čtyřech ročních období je vždy dvoustrana uvedena příslušným týdnem. Autor pro každý týden napsal na základě vlastních celoživotních zkušeností text na pomezí povídky a naučného vyprávění, který se opírá o příslušný týden a dění v přírodě v tomto týdnu v roce. Některý týden je zařazena jedna povídka věnovaná vždy jednomu druhu zvěře spolu s dvěma temperami, jiný týden čtenář najde dva kratší texty věnované dvěma druhům zvěře. U některých týdnů je zařazena navíc i přímo naučná vysvětlující poznámka vizuálně signalizovaná šedým podtiskem. Vysloveně osvěžující a milé jsou pak drobné prosté perokresby ve formě jen jakoby náčrtku, zakončující většinu dvoustran. V knize se tak kromě 81 povídek sešlo 105 barevných temper a 71 drobných pérovek.
Kniha má však ještě jednu vpravdě historickou hodnotu. Málokdo ze čtenářů asi ví, že dcera Ing. Bohumila Siegla, Monika Hobzíková, je akademickou malířkou a na rozdíl od svého otce se specializuje na zobrazování lesa. A tak se na vnitřních stranách přebalu objevily po boku děl otce i reprodukce olejomaleb dcery Moniky.
K výtečnému vyznění tohoto vydavatelského počinu přispělo také perfektním grafickým zpracováním Leonardo - grafický ateliér a skvělý tisk na kvalitním papíře v tiskárně Studio Press Čáslav. A pokud si uvědomíme, že má kniha (tak jako Rok v přírodě) hezký a trochu netradiční ležatý formát 290 x 225 mm, lesklý barevný přebal a pevnou šitou vazbu, nabízí se zcela logicky využít tuto knihu jako vhodný dárek pro myslivce, cenu pro různé soutěže, a nebo jako pozornost přátelům myslivosti, nejlepším adeptům apod.
Jelikož spoluvydavatelem byla kromě s.p. Lesy ČR také redakce časopisu Myslivost, nabízíme předplatitelům knihu za zvýhodněnou cenu. Prodejní cena na pultech knihkupectví byla stanovena na 395 Kč, v případě, že si čtenáři tuto knihu objednají prostřednictvím internetového obchodu na www.myslivost.cz a uvedou i svoje předplatitelské číslo, nebo pokud při nákupu v Knihkupectví Myslivost předloží ústřižek zaplacené složenky na předplatné, získají knihu za zvýhodněnou cenu 345 Kč.

vychází v 7:27 a zapadá v 16:06 vychází v 11:52 a zapadá v 21:16 Nákupní košík 0