Časopis Myslivost

NOVINKY SWAROVSKI OPTIK 2005

Myslivost 9/2005, str. 12  Připravil Ing. Jiří KASINA
„Dobré neustále zlepšovat“ – znělo krédo zakladatele firmy Swarovski pana Daniela Swarovského již v roce 1895. Jako jedno ze základních pravidel platí i dnes u firmy Swarovski Optik. V praxi to znamená obrovské investice do výzkumu, vývoje a do nových technologií ve výrobě špičkové pozorovací a lovecké optiky. V současné době pak nabídka výrobků splňuje podmínku – více než 50 % sortimentu je mladší než 3 roky od data uvedení do výroby. Novinky, které firma uvádí každoročně na trh, pak umožňují tuto podmínku neustále splňovat. Společně se zárukou nejvyšší kvality, dosahovanou neustálou a velmi přísnou kontrolou v průběhu výroby, a tradicí výroby v Rakousku zaručují tyto skutečnosti vedoucí postavení firmy Swarovski Optik ve světě optiky. Nové přístupy u firmy Swarovski Optik se projevují nejen v oblasti výrobků, ale i v oblasti obchodu a péče o zákazníky. V České republice, stejně jako na Slovensku a dalších nových zemích EU se tato skutečnost projevila 1. 5. 2004. Od tohoto data byla firmy vytvořena pozice pracovníka firmy zodpovědného za veškeré aktivity v ČR a SR, oficiální název je reprezentant pro ČR a SR a v současné době na této pozici pracuje Ing. Zdeněk Hlavačka.



Požádal jsem proto Ing. Hlavačku o několik informací. V prvé řadě se nedalo nezeptat, co nové obchodní uspořádání přineslo konečnému zákazníkovi.
Stejný, výše popsaný přístup firma uplatňuje i v dalších zemích Evropy, ať formou reprezentanta firmy nebo formou dceřinné společnosti. Tento postup umožňuje obchodníkům přímý nákup zboží od firmy Swarovski Optik za podmínek shodných v celé EU. Největší výhody pak tento systém přináší zákazníkům, kterým umožňuje získat veškeré dostupné informace o výrobcích, včetně možnosti vyzkoušet si je na různých výstavách a prezentačních akcích. Další výhodou je velmi rychlý záruční servis a v drtivé většině případů taktéž bezplatný pozáruční servis.

Tak jako každá jiná solidní firma i firma Swarovski Optik každoročně uvádí na trh novinky. Co tedy nového pro loveckou sezónu 2005 například v oblasti pozorovací a lovecké optiky
?
V první polovině roku 2005 byla uvedena na trh nová řada dalekohledů SLC NEW a v současné době přišly nové puškohledy PVI-2.
Dalekohledy řady SLC patří díky svým přednostem k vůbec nejpoužívanějším dalekohledům, především v oblasti myslivosti A nyní nabízí nová série SLCNEW ještě větší výhody - inovační design s optimální ergonomií - pro ještě mnohostrannější použití a funkčnost. Koncept vysoké optické kvality a perfektní funkčnosti se znamenitým poměrem ceny a výkonu je prověřen nejlepším způsobem - dodnes bylo prodáno téměř 300 000 dalekohledů SLC od firmy Swarovski Optik. Je samozřejmé, že nové modely vedle svého moderního designu mají všechny známé přednosti dalekohledů SLC. Nabídka zahrnuje celkem osm modelů od základního 8x30, přes myslivci velmi oblíbené 8x50 a 8x56, až po model 15x56 používaný pro pozorování přírody a ptactva.

A v oblasti puškohledů?
Druhá novinka roku 2005, puškohledy PVI-2 HIGH GRID, byla myslivci velmi očekávána od svého představení na výstavách Shot Show a IWA v úvodu roku. Nové puškohledy PVI-2 jsou pokračovateli osvědčených modelů PV-I. Nabízí možnost volby čtyř typů inovovaných záměrných osnov umístěných v druhé rovině zobrazení. To umožňuje při změně zvětšení puškohledu zvětšit pouze pozorovanou zvěř a ne samotnou osnovu, což podstatně usnadňuje zamíření. Dále jsou PVI-2 HIGH GRID vybaveny novou osvětlovací jednotkou BE4 Digital - pro nejvyšší intenzitu osvětlení osnovy během dne a nejjemnější možnost regulace za soumraku. Digitální technologie pak umožňuje využívat nové funkce této jednotky - "paměť" nastavení, automatické vypnutí atd. Puškohledy PVI-2 HIGH GRID jsou vyráběny ve čtyřech provedeních - od naháňkového modelu 1,25 - 4 x 24, přes univerzální 1,5-6 x 42, až po nejvíce oblíbené modely 2,5-10 x 56 a 3-12 x 50.

Nejen dalekohledy a puškohledy ale firma Swarovski Optik vyrábí. Co zajímavého ještě můžete českým myslivcům nabídnout?
Z dalších výrobků nelze nevzpomenout prodejní hit letošního roku - laserový dálkoměr LG 8x30. Tento dálkoměr je tvořen špičkovým monokulárním dalekohledem SLC 8x30 doplněným laserovým dálkoměrem s dosahem do 1400 m a přesností měření 1m. Je velmi oblíben zvláště mezi myslivci, kteří jej využijí při střelbě na velké vzdálenosti. Pro svou velikost a hmotnost je výborným doplňkem klasických dalekohledů, které díky fantastické optice mnohdy dokonce i nahradí. Myslím si, že je to velmi praktický přístroj pro lov v zahraničí či v méně známém prostředí, kde se hůře vzdálenost odhaduje.

Ze zahraničních časopisů vím, že velkou oblibu zvláště v jižních zemích získává fotografování živočichů ve volné přírodě na velké vzdálenosti pomocí pozorovacích teleskopů. A nemýlím-li se, častokrát bývá u těchto záběrů uvedeno použití teleskopu Swarovski. Co v tomto směru můžete nabídnout případným českým zájemcům?
No, opravdu oblastí, která zaznamenává největší rozmach v celém světě je oblast pozorovacích teleskopů a fotografování volně žijících živočichů. Firma Swarovski Optik je díky svým modelům ATS HD a STS HD absolutní světovou jedničkou mezi výrobci této pozorovací optiky, takže ani není divu, že se s výrobky Swarovski pořídilo již ohromné množství excelentních snímků. Největší popularitu získávají tyto teleskopy díky možnosti připojit digitální kompaktní fotoaparáty pomocí několika typů adaptérů. Touto technologií je pak možno získávat fotografie velmi vysoké kvality i na poměrně velké vzdálenosti. Toto hobby - digiscoping - zaznamenává narůstající zájem i v ČR a SR. Myslím, že toto zajímavé hobby osloví v blízké budoucnosti mnoho českých milovníků přírody, nejen myslivců. Bude-li ze strany redakce Myslivosti zájem, mohu do některého z příštích čísel připravit podrobnější materiál jak teleskopy používat. A pokud by byl ze strany čtenářů Myslivosti zájem, mohli bychom společně uspořádat třeba víkendový workshop, kde by se zájemcům prakticky ukázaly možnosti takovýchto teleskopů.
Jelikož se firma Swarovski Optik zásadním způsobem angažuje v několika projektech světového významu pro záchranu ohrožených rostlinných a živočišných druhů, platí dnes více než kdy jindy firemní motto - Kde je Swarovski Optik, tam bude příroda ještě krásnější.
Děkuji za rozhovor
Připravil Ing. Jiří KASINA




Zpracování dat...