Je stále a neustále se opakující diskuzí, jak vlastně hodnotit úroveň časopisu, na základě jakých faktů lze konstatovat, zda je ten či onen časopis dobrý či špatný. Za ty již téměř tři desítky let, kdy mám tu čest fungovat jako šéfredaktor, jsem nespočítaněkrát argumentoval, že jediným relevantním údajem o kladech či záporech časopisu je to, jak dlouho se prodává a kolik každý měsíc osloví čtenářů, nejlépe dlouhodobých předplatitelů. Poznal jsem totiž mnohokrát na vlastní kůži, že nejtěžší je zavděčit se oné, do jisté míry neuchopitelné, skupině potenciálních čtenářů, kde bezesporu platí, co čtenář, to jiný názor, to jiný zájem, obzvláště v tak multidisciplinárním oboru, jako je myslivost.
Nicméně i dalšími metodami lze alespoň orientačně vysledovat přání a názory čtenářů. Na základě debaty v redakční radě jsme se proto rozhodli uspořádat anketu, která byla uveřejněna v Myslivosti 12/2017 v „papírové“ podobě a v elektronické na www.myslivost.cz.
Více >